Filmkunskapsområdet har kommit en bit på väg. Vi har genom att se filmen Ondskan gått igenom den dramaturgiska modellen men även kikat på filmkaraktärer. Sedan gick vi vidare till filmen Jägarna för att diskuterat den ur ett dramaturgiskt perspektiv men även skriva en analys inom området. Dessutom har vi kollat på anslaget till Jaws och förhoppningsvis hinner vi kolla på några till. I och med Jägarna är vi även och nosar lite på nästa område som är High Concept vilket vi ska gå in på nästa gång vi träffas.
Med filmerna We need to talk about Kevin och Klassen har vi varit in dessutom diskuterat psykologiska aspekter på lite olika nivåer i samarbete med Psykologi och Livskunskap.
Givetvis måste vi även kolla lite på produktplaceringar och därför ska ni läsa följande artiklar som vi ska diskutera på lektionen. Har just du förslag på filmklipp där tydliga produktplaceringar finns eller kanske lite mer sublima så kollar vi på dem.
Att läsa:
http://www.expressen.se/noje/produktplaceringen-i-solsidan-en-riktig-guldgruva/
http://www.svd.se/naringsliv/reklamen-du-inte-ska-upptacka_6481138.svd
http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/varumarken-pa-film-en-miljardaffar
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar